Sommerferie #2

Efter vores sommerferie i Østrig (her), tog vi til Italien. Allerede sidste efterår bookede vi mobilhomes sammen med to vennepar og deres børn, og vi har glædet os lige siden til at slappe helt af og blive varmet godt igennem.

Efter nogle timers kørsel gennem Østrig og Italien, landede vi op ad formiddagen midt på en af de vildeste (hvis ikke dén vildeste) campingplads på Lidoen. Det er min mands vildeste ønsker for en campingplads. Det er nemlig ham, der går op i den slags. Der var alt indenfor underholdning i de to poolområder, hoppeland, legepladser, supermarked (og flere andre små butikker) og en skøn strand. Og vi bevægede os da heller ikke udenfor campingpladsen i den uge vi boede der. Lidoferie som man kun kan enten hade eller elske.

En uge var rigeligt.

For vores vedkommende i hvert fald. For selvom temperaturen virkelig indbød til sommertøj – eller nærmere ingen tøj eller til nøds badetøj, og vi stort set ikke lavede andet end at beslutte om vi skulle bade i havet eller poolen, og evt. hvilken pool det skulle være, og selvom selskabet var skønt, så var en uge i over 30 grader og konstant iført bikini/badeshorts rigeligt. Specielt når hvert 3 menneske på campingpladsen var dansker, og ungerne næsten ikke kunne holde varmen ud, og derfor var temmelig pylrede midt på dagen.

Vi er ellers alle 4 meget vilde med at bade, og grunden til, at vi vælger campingpladserne med de vildeste pools er ikke børnene. Det er min mand, der er helt vild med det. Altså, ungerne elsker det jo også helt vildt, ingen tvivl om det. Efter de 7 dage i solen og varmen var vi dog klar til koldere himmelstrøg. Dog IKKE så kolde, som de var i DK på det tidspunkt. Så vi “smuttede” en tur forbi bjergene inden vi kørte tilbage til Odense.

imageDet obligatoriske familie-ferie-foto fra Italien

Ferielivet

Det der ferie kan altså bare et eller andet!! Familien rykker ligesom lidt tættere sammen. Og selvom morgenerne kunne være fulde af skrig over at de yoghurt, der var på bordet ikke var de bedste. Og til trods for at børnene lige skulle brokke sig temmelig højlydt hver dag, når de skulle smøres ind i solcreme. Så elsker jeg virkelig at holde ferie med min familie. Og det er så rart at være varmet igennem – så kan efterårets blå humør forhåbentlig holdes lidt på afstand.

Det der med at have tid til at tage tingene i et tempo hvor både børn og voksne kan følge med, hvor der er plads til at drikke kaffe og se film om morgenen, det er altså, i min optik, vild ferieluksus. At se vores to børn, der finder hinanden endnu mere, snakker, leger og hygger sig. De opsøger hinanden og knytter et helt særligt bånd, som de ikke altid når på de travle hverdage. Ferien gav tid til is på maverne og små fedtede fødder smurt ind i sand og støv. Jeg er vild med det!

Der er selvfølgelig også stadigvæk masser af tid til at rykke hinanden i håret, drille med, at man har fået den største is/mest slik og slå hinanden med piratsværd på ferien. Men der er tid. Og vi bestemmer selv over den. Hele ferien.

imageJeg tog endda tid til morgenløbetur campingpladsen rundt, mens familien enten sov eller så Jake og ønskeøens pirater. Dét er i den grad ferieluksus for mig.

Jeg håber I har fået tid til lidt ekstra ferieluksus i jeres ferie – hvad enten den har været holdt i charmerende og regnfulde DK eller under andre himmelstrøg.

—————

Ungerne er puttet for i aften, jeg har grundet en bogkasse, som nu mangler 2 lag maling, og jeg venter på at manden kommer hjem fra Fitness World og er klar til de sidste to afsnit af Mord uden grænser. Vi fik den ikke set mens den kørte på DR, men den kan helt sikkert anbefales, hvis du er til tv-krimi og heller ikke har set den endnu. God aften derude!

One comment

1. Det lyder så dejligt:-) og beskrivelsen af dine børn kunne være mine…helt ned til brok over yoghurt og solcreme, fælles leg og slåskampe 😉 jeg er tilbage på job idag, og jeg synes det er vildt hårdt at sige farvel til ferien, selvom det er dejligt at være hjemme i Nepal igen.